The hard life of a "soon-to-be" exchange student!

Nu har jag äntligen fyllt i alla mina papper som ska skickas till värdfamiljerna i japan så dom kan titta på papprena och säga "henne ska vi ha"

sådana papper contains:

Personal letter - man skriver lite om sej själv och sina ambitioner.

Parents letter of introduction (tror jag) - en förälder skriver lite grann.

School letter of recomendation typ -  skolan fyller i ett frågeformulär.

Health nånting - en läkare ska fylla i alla vaccin och liknande, det är viktigt att veta vilka vaccin man tagit. det brukar skolsyster ha papper på som man ska ta med sej till läkarbesöket.

fotokollage - på vänner, familj, intressen

betyg - betyg

lite olika frågeformulär med frågor om ens community, family, future studies.... osv.


jag kan tipsa om att boka tid med läkare så fort man fått hem papperna och att inte skjuta upp det. det var det jag gjorde och jag blev asstressad sen! dessutom kan det ta lång tid innan man får läkartid och vissa vaccin måste tas igen efter några veckor och då är det viktigt att man är ute i god tid så man hinner! jag ska tillexempel ta sista hepatit-sprutan i juli och sticker till japan nån gång i augusti (tror jag) så jag är ite ute i sista laget! tänk på det everyone!


annan rolig fakta: jag tog fel tåg från kärrtorp och hamnade i skarpnäck innan jag upptäckte det (skulle egentligen till gullmarsplan) nu vet ni det!

ENJOY!


Kommentarer
Postat av: EMELIE

BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK BLI FRISK

2009-01-31 @ 01:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0