Ponyo



Nu sitter jag på jobbet och har tråkigt. Igår däremot hade jag en liten träff med ett par som är grannar till vänner till familjen (phew) och frun är japanska. Mötet var hade lite olika syften, dels var det bra för mej för jag fick öva min japanska och se hur jag klarar att prata med någon som inte pratar svenska eller engelska (så bra) det gick bättre än väntat faktiskt :) sen så är det för att jag ska utöka mitt japanska kontaktnät typ, jag vte inte riktigt hur jag ska förklara anledningen till mötet men det var väldigt trevligt. Förhoppningsvis kommer vi att kunna ses i japan sen när jag är där. De hade också varit jääääättesnälla och tagit med sig mangaböcker till mej!!! böckerna var fyra stycken, det var Studio Ghiblis anime Ponyo on the Cliff by the Sea i serieform och den var ultracute! Jag har velat läsa/se den jättelänge sedan jag såg lite ponyo fanart på deviantart (bl. a bilden ovan) så jag var totemo ureshii! Arigato sanae-san!
Ponyo on the Cliff by the Sea handlar om en liten kille som heter Sousuke som hittar en liten varelse i havet som han kallar för ponyo. Efter ett tag börjar mystiska saker hända kring ponyo och sousuke är inte den enda som är intresserad av att bekanta sig med henne... (oh mysterious).

Anyway  - tanoshiinde, ENJOY!

Kommentarer
Postat av: Clara strömmis

Vilken fin bild, jag har sett Ponyo så söööt men i samma anda som Totoro. Jag vill se mer Mononoke Hime eller Mimi Wo Sumaseba!

2009-06-20 @ 09:59:10
URL: http://claraviking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0