Web comics

Jag har upptäckt en ny (för mej) grej. Det är online graphic novels dvs. web comics.
Det är serier av amatörer som är hosted on the internet, men det ser ut som proffsserier. alla kan läsa dem helt gratis.
Jag upptäckte det genom ''the meek'' en web comic som var länkad hos en tjej på deviantart. eftersom att författaren uppdaterar ''the meek'' två gånger i veckan finns det lite tid att utforska resten av sidan och då upptäckte jag länkar till andra graphic novels. Nu är jag fast och läser flera stycken. mina favoriter är:

''the meek''
handlar om en grönhårig naken (lite konstigt) tjej som ska rädda världen tror jag. hon har en mor-/farfar som är en axolotl.

''under lock and key''
Handlar om en kille som heter dominic som fastnar inuti ett förtrollat hus. därinne träffar han några andra som också är fast där och tillsammans letar de efter en väg ut.

''no pink ponies''
handlar om en serienörd som heter jess. Hon är kär i en kille som jobbar i en serieaffär och för att komma nära honom öppnar hon en egen serieaffär och anställer honom.

 ''under lock and key''

tanoshiinde, ENJOY!

Kommentarer
Postat av: Clara strömmis

MEEK!! (:

2009-06-22 @ 16:08:16
URL: http://claraviking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0